Din Puța Gândirii - Consumatorul de mall

De ani de zile lucrez în retail şi, în general, magazinele sunt amplasate în mall-uri datorită fluxului de clienţi atraşi de către această minune a vremurilor în care trăim. Acum de ce nu se numeşte centru comercial ci mall şi de ce lucrez în retail şi nu în vânzări nu ştiu, dar cred că cei din specia despre care voi vorbi în rândurile care urmează sunt mai mulţi decât am crezut eu şi asta a fost un fel de ironie fină la adresă lor.




Să revenim la subiectul nostru. În fiecare zi am contact, vizual sau vizualo-verbal, cu sute de oameni. La prima impresie ai crede că sunt foarte diferite aceste persoane şi nu le putem încadra într-un tipar anume. Păi dacă nu avem acel tipar de ce să nu-l inventăm? Şi în felul acesta intră în scenă Consumatorul de Mall, evoluţia speciei Manelar.
Consumatorul de Mall este o persoană îmbrăcată la modă, cu haine originale sau false. El petrece ore în şir belind ochii aiurea prin magazine iar când trebuie să ia o pauză ori serveşte o masă rafinată la cafeceu sau mecdonalds ori savurează tacticos o apă plată în locul cel mai vizibil din tot acest Templul ridicat în cinstea lui Mercur (hai că v-am spart, asta a fost subversivă în cazul în care un Consumator de Mall nimereşte pe aici.)
Consumatorul de Mall vorbeşte rom-gleza, o limbă săracă în cuvinte şi din care lipsesc cu desăvârşire expresiile de politeţe.
Consumatorul de Mall parchează maşina oriunde, numai în locul destinat acestui lucru nu, cu precădere în faţa căii de acces, în faţa rampei pentru persoanele cu dizabilităţi sau pe locurile care au un desen alb pe un fond albastru, desen ce aduce cu un om care stă pe o roată (cât de cretin poţi fi să desenezi aşa ceva pe un stâlp sau pe asfalt?!)
Consumatorul de Mall posedă cel puţin 2 telefoane mobile de ultimă generaţie. Aceste dispozitive trebuiesc invariabil ţinute în mână. În cazul în care trebuie să le folosească pentru a comunica, zgomotul în decibeli produs de vocea lui trebuie să acopere distanţa care-l desparte de interlocutor.
Consumatorul de Mall posedă un notebook care trebuie scos la aer prin mall pentru a vedea şi el cum este să intri pe mess dintr-un loc cu net uairles. Se pare că tendinţa este să se renunţe la câinii de companie şi să se adopte notebook-uri căci acestea nu se cacă şi pişă pe unde apucă.
Consumatorul de Mall nu ştie să citească eticheta cu preţul produsului şi trebuie să ţipe tare prin magazin "Cât costă ăsta?" închipuindu-şi că acel produs este surd şi orb şi nu-şi dă seama ce vrea. Unii, cam 11% dintre reprezentanţii acestei specii, recurg la această metodă pentru a impresiona restul de 89% prin puterea monetară pe care o posedă, putere ce-i conferă dreptul de a achiziţiona "toate-căcaturile-inutile-şi-idioate-fabricate-prost-special-create-pentru-retardaţi-ca-el".
Crezul supream al Consumatorului de Mall este că totul i se cuvine.
Acum să lăsăm gluma la o parte. Mulți vor râde când vor citi rândurile de mai sus fără a-și da seama că fac parte din această categorie. Mulți vor gândi greșit că doar maneliștii, cocalarii, pițipoancele fac parte din această specie. Total greșit! Este o specie, deci indivizii provin din medii diferite sau au păreri diferite însa îi leagă MALL-ul.
Dacă te-ai dus vreo dată prin mall doar ca să te plimbi sau să mănânci rahaturile alea de la fast-food ești de-al lor. Dacă petreci aiurea si fără țintă câteva ore prin mall, ești de-al lor. Dacă la 5 minute dupa închidere te trezești tot în mall și ai urgent nevoie de baterii de exemplu și ești ofensat că nu ți se mai vând, ești de-al lor. Și exemplele pot continua. Vă las pe voi să le adaugați căci eu m-am săturat.

P.S. Ce ironie: de la Radio Guerrilla fără număr și cu dedicație aud Ca$$a Locco - Vreau să ne întâlnim la mall.