Expertul Aiti - LED TV Full HD

Nu o să vorbesc despre LED TV, Full HD, Plasmă, LCD, HDMI, 1080p, 1080i, HD Ready sau alte minuni că nu-i blog tehnic.
Mi-am schimbat vechile televizoare pe tub cu unele noi tip LCD, respectiv LED. Nu am stat mult pe gânduri . Ştiam ce vreau că doar lucrez în domeniu. Cea mai inteligentă chestie mi s-a părut să aleg din sectorul monitoare deoarece economisesc 30-40% faţă de secţiunea TV. Concret: un monitor LCD full HD, cu tuner digital terestru şi aerian, timp de răspuns 2 ms, firmă bună, contrast (nu dinamic) 50.000:1, diagonală 68 m-a costat 1450 lei. Dacă treceam pe partea televizoare mă costă în jur de 2000 de lei. Până acum afacere bună. Pe ăsta l-am pus în sufragerie.\



În dormitor am vrut un LED TV. Cum caut tot timpul varianta cea mai ieftină dar cu beneficii maxime, m-am gândit să-mi iau monitor fără bloc de canale. Pentru profani: monitor de calculator. Am ales varianta asta deoarece folosesc decodorul de la RCS&RDS care are bloc de canale propriu, deci nu am nevoie de un televizor care să aibe şi el aşa ceva. Rezultă că am mai economisit câteva sute de lei bune. Cam 1000 pentru cel din dormitor.
Trebuie să fie şi un inconvenient la un moment dat, căci aşa este normal. Murphy veghează! Deocdoarele HD de la RCS&RDS s-au terminat. Nu-i problemă, ştiam că aşa o să fie. Aştept. De fapt nu prea am răbdare şi prin jdemii de intervenţii am reuşit să fac rost de unul după 3 săptămâni de aşteptare. Cumpăr cablu HDMI 1.3, triplă propectie, suflat cu aur 24k, toate standardele, un capăt flexibil, ce mai: şmecherie maximă.
22:30 seara, după serviciu. Entuziasm maxim! Scot tv-ul vechi, pun LED-ul, montez decodorul digital, cabluri scoase, cabluri băgate, alimentări, prelungitoare, câinele mă muşca de pantaloni că vrea afară...Dau scanare....nimic. Zero canale găsite. Iar scanare, iar nimic. Repet operaţiunea de 3 ori. NIMIC! ZERO! Încep să-mi bag în cabluri, receseuri, redeseuri, leduri. Nimic!
Ca de obicei îngerul meu păzitor veghează şi-mi şopteşte uşor la ureche: BOULE, DACĂ NU BAGI CABLU DE ANTENĂ ÎN DECODOR NU O SĂ PRINZI NIMIC!
Cu sufletul plin de bucurie, dar şi cu juma' de gură de "mi-aş ceva în mintea mea creaţă" observ că scanarea automată are rezultat: 102 canale. Asta e! V-am făcut! Sunt pielea p...lii! HA!
HA la dracu'! Data Viitoare ia-ţi un monitor care are boxe incorporate căci altfel o să auzi la căşti ce zic aia la televizor.
P.S.1: Termenii tehnici îi explic doar la cerere.
P.S.2: Recomand un televizor sau monitor full HD. Acum fac teste cu tot felu de canale HD, Filme full HD, Blu-Ray! Superb!
P.S.3: Să le dea Dumnezeu sănătate celor de la RCS&RDS că-s cei mai tari!