Vânzător în Mall - Respect

99% dintre noi am fost cel puţin o data clientul cretin.
Clientul care f...te la cap aiurea un vânzător, clientul care căsca ochii prin magazin după ora închiderii, clientul care pune întrebări stupide, clientul care nu citeşte manual de utilizare, clientul care vorbeşte de sus, clientul care-l consideră un sclav pe vânzător, clientul care crede că noi încercam doar să te tragem în piept, clientul idiot într-un cuvânt.




Percepţia greşită, venită din anii comunismului, este: clientul nostru, stăpânul nostru. Cea mai mare idioţenie spusă de cineva! Nu eşti stăpânul meu doar pentru că ai intrat în magazinul în care lucrez şi mai ales nu eşti stăpânul meu în cazul în care te decizi să cumperi ceva. Tu plăteşti serviciul de consultanţă pe care îl ofer eu. Punct! Nu-ţi convine ce fac sau cum mă port, poţi cumpăra din altă parte. Se numeşte economie de piaţă, concurenţă. Nu te oblig să cumperi de la mine ci doar te ajut, te conving, te sfătuiesc şi tu plăteşti pentru asta.
Respectă-mă şi te voi respecta. Vorbeşte-mi frumos şi la fel voi face şi eu. Consideră-mă un sclav şi eu te voi înjura sau da afară din magazin sau voi refuză să te servesc sau te voi face de căcat în faţa soţului/soţiei/prietenului/prietenei sau voi face mişto de tine.
Te consideri civilizat, poartă-te civilizat. Eu pot să mă cobor la mintea ta, însă tu nu vei putea să te ridici la a mea.
Deci, dacă ai fost vreodată clientul cretin îţi doresc un sincer M...E, inclusiv mie dacă am făcut aşa ceva!
Acum nu mi-o luă în nume de rău, nu fi supărat, te rog...M...E!