R.A.J.A. si Potopul

Prima ploaie serioasă în Constanţa.
Am înconjurat cartierul de 3 ori poate, poate o să reuşesc să traversez străzile fără să fiu nevoit să mă joc de-a scafandrul. N-am reuşit.
La serviciu am ajuns cu 5 balene în adidasul stâng şi 3 pescadoare în ăla drept.
N-ar fi nimic special până acum. M-am obişnuit şi aproape a intrat în banalitate acest lucru. Au intrat în banalitate fluviile de pe bulevarde cu râurile de pe străduţe şi lacurile din Constanţa. problema este că ele există doar când plouă. Dar ce contează? Suntem "de la mare" şi apa este a doua noastră natură!




Ştiaţi că în Constanţa există sistem de canalizare? Sunteţi uimiţi, nu? Ei bine, canalizările există, plătim pentru ele dar, culmea, se înfunda de fiecare dată când plouă. De canalizări se ocupă R.A.J.A., adică nişte bugetari cu salarii "grase", personal mai mult decât necesar, dar care o ard în greve în loc să-şi facă treaba.
Ca orice om care a deschis televizorul, a citit un ziar sau a ascultat un post de radio, am aflat că vin ploi...de astăzi...d-alea cu diverse coduri colorate. Se pare că cei de la R.A.J.A. n-au aflat. Ei trăiesc în peşteri şi se teleportează la muncă. Nu era normal să cureţe sistemul de canalizare căci, totuşi, s-au anunţat ploi puternice? Nu, nu era normal. Dacă ne-am descurcat în anii trecuţi, ce motiv ar avea să-şi facă treaba începând de acum? Mai bine o pun de-o grevă, ceva, că s-au plictisit să joace table şi să frece lula!
În regulă, R.A.J.A. nu-şi face treaba. Dar Primăria şi Consiliul Judeţean ce păzesc? Nu ar trebui să-i tragă de urechi? În mod normal da, însă în Constanţa nu-i nimic normal. Noi trăim în Republica Comunisto-Nazito-Bananieră Mazăre şi PESEDE! Căci, dragii mei, şi primarul şi preşedintele C.L. Constanţa şi directorii R.A.J.A. şi liderii Sindicatului Liber R.A.J.A. sunt fratiori roşii în acelaşi partid "sărac şi cinstit." Adică PESEDE în cazul în care nu v-aţi prins.
Ştiţi care-i culmea prostelii pe faţă: noi, ca cetăţeni, plătim taxa pe apa pluviala; o plătim că se scurge în canalizările lor! Păi dacă am plătit uzul canalizărilor şi apa, totuşi, se află pe asfalt, nu ar fi normal ca cei de la Administraţia Drumurilor să le ceară chirie celor de la R.A.J.A. deoarece apa se plimbă liberă pe spaţiul administrat de ei? Şi pe noi să ne taxeze R.A.J.A. că facem scuba diving pe apa lor?