Vânzător în Mall - Despre Proşti şi Prostie

Prin natura meseriei sunt nevoit să interactinez cu mulţi oameni, uneori cu peste o sută intr-o zi. Oameni de toate felurile, cu personalităţi diferite, oameni care trebuie trataţi diferit. Deci sunt un om care, teoretic, înţelege şi ştie cum să reacţioneze indiferent de interlocutorul lui. Însă, că trebuia să fie şi un însă, nu pot înţelege prostia. Dar nu prostia obişnuită, dacă eşti prost, eşti prost şi n-am nimic cu tine, eu vorbesc de prostia derivată din ignoranţa, indiferentă, lene. Oamenii de genul acesta mă lasă fără replică şi tind să devin răutăcios. După 4-5 secunde de uimire totală este posibil să arunc o replică tăioasă doar pentru satisfacţia de a-i vedea cum se schimbă la faţă când îşi dau seama că au pus cea mai tâmpita întrebare posibilă. Întâlnesc în jur de 10-15 de astfel de oameni pe zi. Întâmplările pe care o să le înşir par amuzante din exterior, dar vă asigur că la faţă locului nu sunt.




* Oamenii nu ştiu ce fel de baterii le trebuie pentru telecomandă sau ceas, nu vin cu obiectul respectiv la ei dar cer direct:
"Daţi-mi şi mie o baterie pentru telecomandă/ceas."
"Ce fel de baterie?"
"De telecomandă/ceas...ştiţi dumneavoastră!"
"Nu, nu ştiu!" sau "Doi de A sau trei de A?"/"2016,2025,2032,LR1?"
"Păi nu ştiu..."


*O clientă vine cu 2 seturi de baterii la fel, respectiv tip D standard, dar de la producători diferiţi:
 "Care-i deosebirea între aceste baterii?"
 "Preţul!"


*"Am o lanternă mai mare şi una mai mică. Dacă iau un set de baterii mai mari şi unul mai de baterii mai mici se potrivesc?"


*"Nu va supăraţi vreau şi eu un bec de 60w cu filet mic"
Îi dau un bec de 60W cu filet mic.
"Dar cum ştiu eu că mi-aţi dat cu filet mic?"



 *"Bună ziua, vreau şi eu un set de baterii AA" [Ce căcat, eşti chior!? Nu vezi că ai în faţă 100 de cuie cu baterii AA!?]
 Îi dau un set.
 "Dar nu o să se scurgă şi astea că am mai luat eu şi a început să se scurgă lichidul din ele?"
 "Dacă le ţineţi prea mult în telecomandă sau aparatul foto sau în ce le puneţi o să se scurgă lichidul din ele după un timp..." [După câţiva ani!]
 "Nu, că s-a scurs când le-am pus la încărcat..."
 "În ce le-aţi pus la încărcat?"
 "Păi în încărcător, în ce altceva?"
 "Bateriile nu se reîncarca"
 "Păi eu am încărcător!"
 "Ăla-i pentru acumulatori."
 "Şi care-i deosebirea?"
 "Păi preţul, durată de viaţă şi faptul că-s acumulatori!" [Idiotul cumpărase numai baterii şi tot încerca de câteva luni să le reîncarce]



*Vine un client cu un set de acumulatori la casă. Spun client ca termen generic căci se întâmplă cel puţin de 5 ori pe zi.
"35 de lei, zic eu"
"Păi acolo scria 4,5 lei!"
"Le-aţi luat pe alea de lângă..." [Cum p@#a mea să te uiţi la ceva şi să iei altceva?! Nici măcar nu au aceeaşi culoare!]
sau "A, nu m-am uitat la preţ...vreau şi eu un set de baterii mai ieftine..."
"Luaţi orice set. Doar acumulatorii costă aşa de mult."
"Păi cum îmi dau seama?"
"Scrie pe ei, pe etichetă şi...costă 35 de lei nu 4,5!"


*O piţi a luat un set de acumulatori din snobism pentru că erau mai scumpi decât bateriile. S-a întors reclamând că bateriile sunt descărcate. După ce i-am explicat cum stă treabă şi care-i diferenţa dintre baterie şi acumulator a vrut să i le schimb. Evident că nu i le-am schimbat dar am avut un mare zâmbet pe faţă! 


*"Aveţi baterii reciargiabile?"
"Nu."
"Păi văd pe raft" [Atunci de ce mai întrebi?!]
"Alea-s baterii reîncărcabile."
"Păi da!"
"Păi nu, reciargiabile n-avem!"



*"Pe unde este ieşirea?"
 Întrebarea asta o aud de 1000 de ori pe zi şi ieşirea este la 50 de cm, în spatele meu. Unuia i-am răspuns că în faţă lui, altuia că la 50 de cm de el şi pe mulţi i-am pus să ocoleasc raftul de baterii şi să iasă pe la casa cealaltă.


*Biroul meu este lipit de casa de marcat, dar partea dinspre clienţi este despărţită de raftul de baterii. Un T întors şi noi stăm pe latura mică. Am şi eu casă de marcat pentru a ajuta casierul când este foarte aglomerat. 80% dintre clienţi vin să achite la mine iar dacă fata de la casă lipseşte şi eu îi preiau îndatoririle, toţi clienţii merg pe partea ei. Nu-i asta problema ci doar o lege a lui Murphy. Problema este că se aşează frumos în faţă casei ei, pun produsele pe birou şi aşteaptă. Nici nu se uită la mine, nici nu întreabă nimic. Uneori se întâmplă să vadă că încasez de la alţii dar nu fac legătură şi aşteaptă cuminţi în continuare. Dacă sunt într-o zi proastă nici nu-i bag în seamă.

Unii m-au întrebat după 5 minute de aşteptat când vine casiera şi le-am zis că nu mai vine în ziua respectivă. Au plecat.
O domnişoară (era CdM 110%) m-a apostrofat că-i doar o casa de marcat şi trebuie să stea la coadă. Am tratat-o calm, cu respect, i-am vorbit frumos, i-am explicat că doar un casier este de serviciu. A depus reclamaţie la OPC că ea ştie că în lege este reglementat câte case de marcat sunt într-un magazin şi în lege spune că cel puţin 3!



*Locul de fumat este în parcarea subterană. Nici acolo nu scap.
Parcarea subterană are 2 niveluri: unul la nivelul străzii, dar nu corespunde nici unui etaj al centrului comercial şi trebuie să cobori cu liftul pentru a intra în centrul comercial şi un nivel de parcare sub cel al străzii, dar care corespunde direct nivelului -1 al mall-ului. Un pic complicat cad citeşti, dar simplu la faţa locului.
Majoritatea oamenilor îşi lasă maşina la primul nivel al parcării, deci coboară cu liftul pentru a intra în mall. La plecare ies direct în parcare (adică etajul -2, parcare subterană) şi-şi caută disperaţi maşinile. Nu înţeleg logica! Dacă ai coborât un nivel cum te aştepţi să găseşti maşina dacă nu urci înapoi? Sau poate nu şti principiul de funcţionare al liftului? Dacă nu-l şti ţi-l spun eu: nu clădirea merge în sus sau în jos ci cutiuţa în care eşti!
Deci, disperaţii îşi caută maşina. Acum urmează fazele tari.
#"Nu vă supăraţi, nu ştiu unde mi-am parcat maşina..." [De parcă eu aş şti...]
#"Nu-mi găsesc maşina, ce să fac?!"
"Anunţaţi paza că se fură destul de des maşinile din parcarea asta!" [Recunosc că am fost rău dar erau nişte cocalari proşti şi nu m-am putut abţine.]
#"Nu vă supăraţi, cum ajung mai jos?"
"Cu târnăcopul!" [Am zis-o de câteva ori.]
#"Nu vă supăraţi, cum ajung mai jos?"
"Nu există nimic mai jos."
"Ba da, că mi-am lăsat eu maşină"
"Aţi lăsat-o mai sus"

"Ba mai jos!"
"Domnule, aţi coborât cu liftul pentru a intra în mall?"
"Da."
"Atunci nu ar trebui să urcaţi cu liftul?"
"Ba da."
"Deci, nu există un nivel sub ăsta şi trebuie să urcaţi"
"Şi eu unde mi-am parcat maşina?"
"Mai sus!"
Nimeni nu ştie combinaţia de litere,cifre şi culori (sunt în dreptul fiecărui loc de parcare, ca pentru proşti) care-i spune exact în ce spaţiu al parcării şi la ce nivel şi-a lăsat maşina!