ACTA


ACTA sau Anti-Counterfeiting Trade Agreement este un tratat internațional (la care poate adera orice țara din lume) care se vrea un răspuns la creșterea alarmantă a comercializării bunurilor contrafăcute. În mare, adică la suprafață, ar părea un lucru benefic deoarece consumatorului i-ar asigura certitudinea calității produsului achiziționat. Numai că orice lucru care pare bun ascunde multe "surprize"!

În primul și în primul rând, ca să vă faceți o mică idee depre corectitudinea lor, negocierile statelor care au propus ACTA au fost secrete până în 2008 când Wikileaks a publicat niște documente despre acest tratat. 


Ok, dar cu ce ne afectează pe noi, care sunt surprizele? ACTA reglementează și distribuția prin internet sau cu ajutorul tehnologiei informației a oricăror informații protejate prin "Drepturile de Autor". Mai pe larg: distribuirea oricărei melodii, oricărui film sau oricărei cărți etc. si etc. prin intermediul internetului, a unui suport de memorie (flash, dvd, etc.) până și fotocopierea reprezintă o încălcare a acestui acord! 

 Bine, dar cum ne afectează până la urmă, nu este ilegal și acum să fac astea? 
 Este ilegal și acum numai că ACTA, prin anumite prevederi cuprinse în ea, obligă orice furnizor de servicii de internet să ofere informații celor care dețin drepturile de autor când există SUSPICIUNEA că un utilizator al acelui furnizor a încălcat prevederile ACTA. Și asta fără mandat de la un judecător! Mai mult: îți poate fi restrâns sau interzis accesul la internet, banat saitul și, evident, poți fi băgat în închisoare pentru cea mai mică încălcare a lui! De exemplu eu risc toate cele de mai sus pentru că în anumite postări am folosit melodii de pe youtube sau fotografii preluate de pe net. În acest mod sunt  încălcate anumite legi și prevederi care spun că este responsabil cine l-a încărcat și nu cine l-a preluat. Deci, înainte să faceți orice, veți fi nevoiți să verificați dacă informația pe care o accesați este sau nu sub protecția drepturilor de autor! 

Dar cum este posibil? Nu se încalcă legile țărilor, drepturilor cetățenești, legile internaționale, Drepturile Omului? 
 Nu. De ce? Pur și simplu (acum vine partea cea mai tare) ACTA nu are sediu în nicio țara și nu răspunde în față niciunei autorități, ea însăși fiin o autoritate, cu un corp de guvernământ propriu și care va reglementa ce va vroi ea iar țările care au aderat trebuie să se supună. Mai pe șleau, să-i zicem bun venit Noii Ordini Mondiale, Guvernului din Umbră, cel care doar va impune și nu va răspunde în față nimănui!

Ca un fapt divers, în cazul în care se adopta ACTA: dacă treceți frontiera, autoritățile pot să va controleze fără nicio restricție sau fără niciun argument telefonul, laptopul etc. și, dacă aveți ceva "incriminant", obiectul va fi distrus și voi ați plăti o amendă (sau face închisoare).

O fi fost SOPA rea, numai că ea se aplica doar în SUA și până la urmă nu a fost adoptată. O fi o coincidență că în același timp SUA (membru "fondator" ACTA) lucra la așa ceva? Nu cumva SOPA a fost o deturnare a atenției publicului pentru a putea lucra liniștiți la ACTA? Când este vorba de politică nu cred în coincidențe...

Ieri, 26 ianuarie, majoritatea europarlamentarilor români au votat și adoptat, împreună cu ceilalți membri ai PE, supunerea la vot în PE a aderării la ACTA. Încă nu este prea târziu, încă putem schimba ceva deoarece abia peste câteva luni va fi votul final. Putem, sub multe forme, să le arătăm politicienilor că nu suntem de acord cu aderarea României și a Europei la ACTA! 
Mai jos va dau lista cu e-mailurile europarlamentarilor români care au votat "rahatul" asta:

cristiansilviu.busoi@europarl.europa.eu - PNL
georgesabin.cutas@europarl.europa.eu - PSD
vasilicaviorica.dancila@europarl.europa.eu - PSD
ioan.enciu@europarl.europa.eu - PSD
catalin-sorin.ivan@europarl.europa.eu - PSD
ramonanicole.manescu@europarl.europa.eu - PNL
ioanmircea.pascu@europarl.europa.eu - PSD
rovana.plumb@europarl.europa.eu - PSD
dacianaoctavia.sarbu@europarl.europa.eu - PSD (soția lui P0nta
adrian.severin@europarl.europa.eu - PDL
claudiuciprian.tanasescu@europarl.europa.eu - PSD
silviaadriana.ticau@europarl.europa.eu - PSD
tudorcorneliu.vadim@europarl.europa.eu - PRM (ironic, nu?)
adinaioana.valean@europarl.europa.eu - PNL
renate.weber@europarl.europa.eu - PNL

Haideti sa le aratam "dragostea" noastra!

Cum am mai zis: nu cred în coincidențe, deci o fi coincidență că majoritatea celor care au votat (mai puțin 2) sunt membri USL? Un fapt amuzant mi se pare că Vadim, tatăl teoriei conspirației, a votat pentru dar și mai amuzant este că Becali și Elena Băsescu nu au votat porcăria asta!

Pentru adepții teoriei conspirației a Sionismului și alte rahaturi: Israel nu a aderat, încă, la ACTA. 
  
 Dați mai departe, Like, Share etc. Nu lăsați să se piardă informația! Doar dacă acționăm cât este timp vom împiedica adoptarea ACTA!